zondag 14 oktober 2012

Type Miep

Niet elke dag maar met een soort van regelmaat type ik er op los. We zijn toe aan hoofdstuk 7. En hoofdstuk vijf moet nog worden uitgewerkt. Als je alle anekdotes aan het opsommen en uitsmeren bent, ben je verbijsterd hoe een verhaal zo aan de haal kan gaan met zichzelf. Op hol slaat, zich ontwikkelt, uitrolt. Ik moet er steeds weer om lachen.
Eigenlijk is het hele leven heel grappig en simpel. Wij mensen zijn simpel maar vinden ons zelf heel complex, en groots. Het liefst geloof ik in alle bullshit, maar vooral in de eenvoud en de oprechtheid. Lekker in je bloot lopen, naakt zijn, jezelf niet verstoppen maar soms ook een beetje nadenken.

Filosoferen en dat woord ook kunnen schrijven. Ik vind het prettig dat ik dat kan. En daarbij eerlijk naar jezelf kijken. Zo kan het schrijven van een 'makkelijk en grappig' te lezen boek je ook nog stil laten staan bij hoe je dingen zegt, en doet. Type, type, tik, tik...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten