zondag 21 oktober 2012

Keep the child in U alive

Door het werk dat ik nu doe. Voornamelijk werken aan mijn boek, fotografie en schilderen. Ben ik door mijn oude werk (foto's) aan het struinen. Zo stuit ik ook weer op foto's van mijn tijd in Sri Lanka. Twee jaar. Tijd waar ik nu nog steeds op kan voortbouwen. Kracht, maar vooral creativiteit opgedaan. Een tijd en plek waarover je vooral in boeken leest. Ik heb het meegemaakt, beleefd en zelf vorm gegeven.

Sri Lanka is ook een eiland. Een prachtige plek. Waar je tijd moet doorbrengen, om het door de porieen van je huid te laten doordringen. Terwijl het voor mij vooral liefde op het eerste moment was. Ik was direct helemaal gepakt. En nog steeds mis ik het eiland, de cultuur, de mensen, de natuur en soms het eten. Als ik de geur van curry ruik of bijvoorbeeld sandelwood ben ik terug op Sri Lanka. Zoveel facetten, zo veel vrijheid. Wat dubbel is, want in die tijd heerste er oorlog. Een oorlog van ruim 30 jaar. Die pas sinds kort is beeindigd.

Ik kan er nog dagen over vertellen. Ik hoop over deze tijd een boek te schrijven. Gaat een keer lukken! In de tussentijd ben ik terug in Sarana (Ampara, Oost Sri Lanka).
Sarana het weeshuis waar ik 2 jaar project manager ben geweest. En dat tegenwoordig ook een dagopvang voor gehandicapten, voornamelijk kinderen, heeft.

Alle projecten van de stichting Care Lanka hebben nog steeds geld nodig! Het komt allemaal aan bij diegenen die het nodig hebben! Dus mocht je kunnen, steun Care Lanka. Kijk maar eens op de site! Ik heb een van de stichtingen, DLFF, mede opgericht. Ik sta hier honderd procent achter.

En als ik deze foto zie voel ik weer de kracht van het land, van de kinderen in Sarana, de liefde en de aandacht. Ik voel het kind in mij (figuurlijk gesproken)!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten