zaterdag 6 oktober 2012

Fish out of Sea

Ik voel me hier absoluut niet 'Fish out of sea'. Ik voel mij als een vis in het water. Op mijn plek, op mijn gemak. Al moet ik altijd even mijn plekje vinden. Overal waar ik kom. Maar uiteindelijk heb ik eigenlijk geen heimwee. Ben ik op mijn plek!
Na twee jaar Sri Lanka (2005-2007) miste ik Nederland wel. Dat komt ook door de routine die je op een plek hebt na zoveel jaar. Dan mis je die routine. Die pak je vaak ook snel weer op. Om vervolgens toch de uitdaging te missen die een nieuwe plek met zich mee brengt. Ik althans..
Ik heb super veel energie en inspiratie.  Misschien omdat ik weet dat dit tijdelijk is. Het is nu of nooit. Maar moet het dat eigenlijk niet altijd zijn? Dit is het moment, the time is now..
Vandaag aan het strand dit ene visje gevonden. Hij lag zo in het zand. All alone. Fish out of sea. Maar hij had waarschijnlijk geen tijd om hier bij stil te staan. Ik sta wel stil bij de tijd en neem hem (de tijd) in mij op. Er zijn altijd wel excuses waarom wel/niet. En soms is het moment dit moment. Soms heb je er niets over te zeggen en waait het over. Maar vaker heb je er wel wat in te brengen, en breng je het naar de best mogelijke plek. Je hart. Mijn hart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten