zondag 28 oktober 2012

Caught in the act

Een top dag. Een onverwachtse wending. Want ik dacht ik ga opruimen, huis poetsen, administratie op orde maken, en later op de dag sushi eten. Maar het werd ruim anderhalf uur oesters rapen aan de wad kant. Zo'n twee meter van de kader komen de oesters te voorschijn als het Eb is. Ik schrijf Eb bewust met een hoofdletter. Een fenomeen, het komen en gaan van de zee. Vind ik althans. Respect voor de Zee. Dat heb ik.
Het was een in elk geval fantastisch om de zee te zien wegtrekken en de oesters te zien liggen. Wij hebben de oesters zo van het zand, opengemaakt en opgegeten. Zo moet het zijn. Alleen 'jagen' wat je nodig hebt.
Met een glaasje prosecco erbij waren dit bij verre de beste oesters die ik ooit heb gegeten. Dit geeft mij energie voor een nieuwe week. Daar te zijn. Te vinden. Te genieten. De verwondering.

En als het dan opgedekt op je bord ligt, smaakt het nog beter..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten