maandag 25 februari 2013

Taking Risks

Risico nemen, zo voelt het een beetje. Ik zit midden in het zoeken van een nieuwe baan. Of misschien wel nieuwe weg. Dingen hangen met elkaar samen. Misschien moet ik het niet te moeilijk maken. Maar om te doen wat je hart je ingeeft, en daarnaast het commentaar wat dit van buitenaf oplevert, voelt als het nemen van risico. Wat zijn de kosten en de baten? Wat gaat mee, en wat blijft achter?

Het voelt voor mij als een compleet nieuw terrein waar op ik loop te struinen. Op zoek naar houvast. Tastend zoek ik mijn weg. Het ene moment zeg ik volmondig 'ja dit is waar ik voor kies'. Dit voelt goed. Terwijl ik het volgende moment door de grond kan zakken van onmacht. Dit is nieuw voor mij. Ik weet dat ik iemand ben die aanpakt. Niets uit de weg gaat. Maar het voelt nu heel kwetsbaar. Ik moet 'all the way' om een droom waar te maken. Dus spring ik van steen naar steen. Hops ik mij een weg van hier naar daar. Waar daar ook mag zijn.. Want een rechte weg heeft vele zijwegen. Het is een kwestie om uit het doolhof aan ideeën, verlangens en mogelijkheden te komen. Maar ik weet...als dat lukt, is dat een mega boost aan energie. Here I go again!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten