zaterdag 9 februari 2013

Je wordt er mee 'besmet'

Waar je mee omgaat 'bestuift' je op de een of andere manier. Je wordt beinvloed. Gewild of ongewild. Ik moet meer werken met lagen. Daar ben ik volop mee aan de gang. Letterlijk maar ook in mijn hoofd. Kijkend naar het schilderij in kwestie. 
Als je ergens een eind resultaat ziet lijkt het soms zo eenvoudig. Dat doe ik wel even.. Maar nu ik aan de slag ben gegaan zie ik met regelmaat de bomen door het bos niet meer. Te veel of te weinig. Dan zet ik 1 streep en verandert mijn hele beeld. Af en toe helemaal niet naar tevredenheid. En dan kijk ik met verwondering dat 1 'lullig' streepje zo een impact heeft op het totaal.
Mijn dochter heeft de smaak ook te pakken. Dat is prachtig om te zien. Samen te schilderen. Ik ben benieuwd wat er van blijft hangen. In de toekomst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten