dinsdag 5 februari 2013

Different Layers

Een inspirerend weekend. Zaterdag bij Bea van Twillert geweest. Een lange ochtend, doorgetrokken naar de middag, gewerkt om onderlagen aan te brengen op mijn doek (120 bij 120 cm). Ik heb nu een doek met onderlagen waar het echte werk nog op moeten worden aangebracht. Interessant. Aangezien ik vaak gewoon begin op een wit vlak.
Is hier een parallel naar mijn leven? Zolang als ik leef begin ik met een wit vlak. Terwijl er genoeg onderlagen zijn aangebracht. So to speak. Ik ben niet bleu, ik ben niet naïef. Maar hou er van om telkens, niet met alles, blanco te beginnen. Het is verrassend. 
Toch was deze ervaring ook heel verrassend. Vooral toen ik in de avond moest constateren dat mijn doek best donker was. Goed, hier had Bea mij al over vertelt. Van donker naar licht werken.

Een vervolg afspraak staat. Thuis al aan de slag gegaan met mijn nieuwe inzichten. Het resultaat komt vast ergens te sprake, de komende weken. Het inzicht heeft mij op meerdere vlakken aan het werk gezet. Ook 'so to speak'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten